Posted by admin on November - 6 - 2018 | 0 Comment

Układ hamulcowy montuje się z tarcz, klocków, wężyków i pompy. Każdy z tych elementów wykonuje odpowiedzialne zadanie. Do układu nalewa się wyjątkowego płynu hamulcowego. Bez niego utrudnianie nie jest możliwe. Gdy już uzupełnimy płyn w zbiorniczku, pompa wtłacza go do wężyków. Pod działaniem nacisku na pedał hamulca roboczego, ciśnienie płynu w układnie zwiększa się. Porusza to klockiem hamulcowym, który jest dociskany do tarczy. Tarcze hamulca przeważnie wykonane są ze stali. Muszą być one wentylowane, bo w trakcie długiego okresu hamowania, temperatura tarczy jest niezmiernie wysoka – sprawdź siłowniki hamulcowe. Prócz bazowego hamulca roboczego, w samochodzie znajduję się również hamulec ręczny. Nie jest używany podczas jazdy. Chyba, że jest to rajd wyczynowy na torach wyścigowych. Zwykle znajduję się on między przednimi siedzeniami samochodu. Do rączki hamulca ręcznego przypięta jest szczególna linka, która prowadzi do układu. Przy hamulcu manualnym nie występują klocki i tarcze, lecz szczęki hamulcowe, odnajdujące się wewnątrz bębnów tylnich kół.

Comments are closed.